Popularność marki w serwisach społecznościowych

Początkowo firmy dość niechętnie podchodziły do kwestii reklamowania się na FB i raczej to bagatelizowały. Wyłącznie największe brandy nie musiały szczędzić pieniędzy i powiedziały TAK w kierunku do tych rozwiązań. Przyniosło im to oczekiwany efekt i widać teraz, że po jakimś czasie te firmy, które pierwsze zaczęły kreować swój wizerunek na Facebooku, szybko uzyskały fanów i mogły uczyć się na błędach wtedy, gdy jeszcze Facebook był w powijakach.

Obecnie nie ma już czasu na naukę, należy działać i działanie to musi być realizowane dość konsekwentnie. Im firma jest większa, tym ze stuprocentową pewnością więcej fanów ma i tym mocnie musi się angażować w FanPage. Im on większy, tym więcej na nim postów, zapytań, propozycji, problemów i tak dalej, a tym samym ktoś musi to wykorzystywać. Duże firmy posiadają mężczyźni i kobiety zatrudnione na etacie, których celem jest dzień i noc wykorzystywać firmowego Facebooku. Jak wiadomo skuteczny FanPage to taki, który podejmuje z użytkownikami interakcje i dlatego konieczne jest tutaj odpowiadanie na niemal każdy post, pytanie i tym podobne. Czasem wygląda to wręcz groteskowo, natomiast złota maksyma mówi: zarabiaj na Facebooku dzięki angażowaniu ludzi, inaczej się po prostu nie da. Kiedy ludzie widzą, że do innych odnosicie się z szacunkiem i pomocą, są skłonni dołączyć do was i zasilić grono waszych kontrahentów. To buduje potęgę danej firmy. W dłużej perspektywie takie niewinne narzędzie, jak FanPage, ma możliwość mieć w rzeczywistości bardzo dużą siłę oddziaływania i przebicie rodem z najlepszej kampanii reklamowej, ale na to należy czasu.

Więcej: zarabiaj na facebook.